A Jópatikus.hu cookie-kat használ a legjobb vásárlási élmény érdekében. Ha Ön igénybe veszi szolgáltatásainkat, feltételezzük, hogy beleegyezik a cookie-k használatába. Valóban beleegyezik? (Bármikor visszavonhatja!)
Menü

Feszítünk, mint pók a lucernásban - A hónap webáruháza lettünk

Feszítünk, mint pók a lucernásban - A hónap webáruháza lettünk

Tavaly büszkén hirdettük, hogy a jopatikus.hu-t beválogatták Az Év Webshopja verseny 25 döntőse, azaz legjobbja közé. Most legalább ekkora – ha nem nagyobb – az örömünk, mivel a több mint 3500 ShopRenter áruház közül, februárban mi hoztuk el a Hónap Webáruháza kitüntető címet. Köszönjük!

Íme a teljes interjú és áruház bemutató, amit a ShopRenter munkatársa, Galaczi Nelli készített.

2019. Február Hónap Webáruháza: Jopatikus.hu

Minden hónapban megválasztjuk a Hónap Webáruházát a ShopRenter rendszerét használó webshopok közül. A győztes több mint 3500 webáruházból kerül kiválasztásra aszerint, hogy milyen szép megoldásokat sikerült megvalósítaniuk a ShopRenter nyújtotta funkciókból.

Ebben a hónapban egy olyan webáruház nyert, amely letisztultságában, színvilágában is tükrözi a minőséget. Külön érdeme, hogy nagy hangsúlyt fektet a termékleírásokra, teljes körű tájékoztatást igyekszik nyújtani a vásárlóinak a termékek használatáról, azok jótékony hatásairól, sugallva ezzel is a termékek magas színvonalát.

Ezúton is szeretnénk gratulálni a februári győztesnek, a jopatikus.hu-nak és csapatának.

Mielőtt megnéznénk a bemutatót, ismerkedjünk meg egy kicsit közelebbről a webáruházzal.

A webáruházról

A gyömrői székhelyű Jópatikus.hu webáruház 2018. márciusában indult ShopRenter Silver csomagban.

„Webáruházunk megnyitásával az volt a célunk, hogy ügyfeleink számára minőségi és hatékony megoldásokkal szolgáljunk, a túlsúly problémák kezelésére, és a megfelelő szájhigiénia kialakítására.

Ez akár egy általános marketing szöveg is lehetne. Mi viszont valóban hisszük és valljuk, hogy az ideális gyártó- és beszállító partnerekkel együttműködve, olyan prémium minőségű fogyókúrás, illetve ultrahangos száj- és fogápolási termékválasztékot állítottunk össze, amivel kevés hazai forgalmazó büszkélkedhet.”- mesélte lelkesedéssel Varga Gábor, tulajdonos.

Mekkora a webáruházad éves árbevétele?

A webáruház most fogja ünnepelni első születésnapját, az indulás utáni első negyedévben még nem is tudott rólunk a célközönség vagy a Google, tehát vásárlásaink sem voltak. Igazából féléves bevételről beszélhetünk, ami teljesen megfelel a várakozásainknak.

Mennyien dolgoznak jelenleg a webáruház üzemeltetésével?

Az áruházon 2 fő – 1 szakgyógyszerész és egy gyógyszertári szakasszisztens – dolgozik jelenleg, viszont a termékek egy része telefonos tanácsadást is igényel, amibe időnként további egy szakasszisztens kolléga is részt vesz.

Indulás és beszerzés

Hogyan döntötted el, hogy mit fogsz értékesíteni?

Talán mondhatjuk azt, hogy az „élet hozta így”. Korábban, több (nem saját) ShopRenteres webáruház indításában és üzemeltetésében is részt vettem már, egészen más jellegű termékkörökkel.

Ennek köszönhetően, felhasználói szinten elég jól megismerhettem a rendszer előnyeit, a benne rejlő lehetőségeket.

jopatikus.hu webáruház portfóliójának kialakítását nagyban befolyásolta a tény, hogy rendkívül jó kapcsolatban vagyunk az Emmi-dent ultrahangos fogápolási eszközök és Premium Diet fogyókúrás termékek hazai nagykereskedőjével, a Patikatárs Kft-vel, és annak üzemeltetőivel.

Honnan szerzed be a termékeidet?

Ahogyan említettem, a termékeinket első kézből, a hazai nagykereskedőtől szerezzük be. Ez valóban komoly piaci előnyt jelent számunkra. Folyamatos és zavartalan az ellátás, és az esetlegesen előforduló garanciális problémákra is gyorsan megoldást találunk.

Azt csak érdekességképpen említeném meg, hogy a Patikatárs Kft. is online felületen, ShopRenteres áruházon keresztül tartja a kapcsolatot viszonteladóival.

Első sikerek, értékesítési csatornák

Hogyan szerezted meg az első vevőket?

Az első megrendelésekre az indulást követően 3 hónapot kellett várnunk. És habár nem voltak kétségeink a termékeink iránti várható kereslet felől, azért tűkön ülve vártuk az első vásárlóinkat.

Webáruházként természetesen elsődleges értékesítési csatornának és hirdetési felületnek a Google-t tekintjük. Fontosnak tartjuk, hogy fizetett (Ads) és organikus találatokkal is a megfelelő helyen pozícionálja webshopunkat a Google.

Ehhez azonban folyamatosan fejlesztenünk, optimalizálnunk kell oldalunkat, a SEO a napi rutin részévé vált. Habár ShopRenter SEO szolgáltatással eddig nem éltünk, az Ecommerce Expo-n, vagy a ShopRenter által szervezett marketing szemináriumokon és OptiMonk képzésen hallottakból rendkívül sokat profitáltunk.

Jelenleg mely csatornák hozzák a legtöbb látogatót és vásárlást?

A Google mellett a közösségi média: Facebook, Twitter, Pinterest lehetőségeit is igyekszünk kihasználni, rendszeresen kerülnek fel ezekre a csatornákra blogbejegyzéseink, hirdetéseink stb.

De jelen vagyunk például az olyan árumegosztó oldalakon is, mint az Árukereső. Ezzel együtt a legtöbb látogatót és megrendelőt, a mai napig is a Google hozza számunkra.

Teljesítés, alkalmazások

Milyen eszközöket és alkalmazásokat használsz a webáruház üzemeltetéshez?

Nem szeretném, ha elfogultsággal vádolnának, de a ShopRenter rendszerének hála szinte alig van szükségünk további külső eszközök alkalmazására. Természetesen a számlázást vagy a logisztikához szükséges adminisztrációt rendszeren kívüli, de azzal összekapcsolt szoftverekkel végezzük.

Előbbiben a Szamlazz.hu, míg a csomagok előkészítéséhez szükséges dokumentációk elkészítésében az MPL saját címiratkitöltő alkalmazása van a segítségünkre.

Hogyan dolgozod fel a rendeléseket?

A fent említett „külső szoftverek és alkalmazások” mind összekapcsolhatók a webáruházzal. Ez nagyban megkönnyíti a dolgunkat. Az előkészített csomagokat naponta adjuk át az MPL munkatársainak, amit már másnaptól kézhez kaphatnak a megrendelők. Azért csak kaphatnak, mert a választható szállítási és átvételi lehetőségeink között jelenleg 4 opció is választható.

Amíg a házhozszállítással kért csomag már másnap az ügyfélnél van, addig a csomagautomatába, postapontra vagy postán maradóra kért küldemények átvételét a vásárló későbbre is időzítheti, hiszen csomagja „megvárja” az átvételi ponton.

A webáruházban elérhető szállítási módok:

  • Házhozszállítás MPL futárszolgálattal
  • MPL csomagautomata
  • MOL és COOP Postapont
  • Postán maradó – postán átvehető

A webáruházban elérhető fizetési módok:

  • Utánvétel
  • Banki átutalás

Mi a legfőbb tanácsod az újonnan induló webáruházaknak?

Talán Yoda mester örök érvényű szavait idézném: „Tedd vagy ne tedd, de ne próbáld!” Úgy hiszem, nem lehet és nem szabad úgy belekezdeni egy webáruházba (és talán más vállalkozásba sem), hogy azt félgőzzel csináljuk.

Hiába van meg a legnagyobb ötlet vagy a legjobb és legkeresettebb termékkör, minden nap lehet és kell egy kicsit csiszolni, alakítani a webáruházon. A Google változik, a vásárlók változnak és – joggal – keresik azt az áruházat és kereskedőt, ahol és akin érzik, hogy értük és az igényeik maximális kielégítéséért dolgozik.

Van-e olyan a dolog a webáruházaddal kapcsolatban, amit most már másképp csinálnál, de korábban még jónak gondoltad?

Nem érzem úgy, hogy bármit is máshogy csinálnék. A Jópatikus.hu jól indult, ebbéli hitünket erősíti, hogy 2018-ban bekerültünk Az Év Webshopja verseny 25 döntőse közé.

A kialakított termékkör megfelelő, és habár hosszú távon valószínűleg bővíteni fogjuk kínálatunkat, jelenleg minden várakozásunknak eleget tesz az áruház.

Örülünk neki, hogy sok évvel ezelőtt rátaláltunk a ShopRenterre, úgy érezzük, hogy egy saját fejlesztésű és teljesen „önálló” webshoppal sokkal nehezebb lett volna az indulás, és talán sokkal több ideig tartott volna elérnünk azt, ahol most vagyunk.

 

Most pedig nézzük meg, mivel érdemelte ki a Jopatikus.hu a Hónap Webáruháza címet.

Tartalomhoz tartozó címkék: Hírek
blog comments powered by Disqus

Keresés