A Jópatikus.hu cookie-kat használ a legjobb vásárlási élmény érdekében. Ha Ön igénybe veszi szolgáltatásainkat, feltételezzük, hogy beleegyezik a cookie-k használatába. Valóban beleegyezik? (Bármikor visszavonhatja!)
Menü

Ketogén diéta - lehet fogyni zsírral is?

Ketogén diéta - lehet fogyni zsírral is?

A ketogén diéta lényege, hogy minimális szénhidrát bevitel mellett, elsősorban zsírban gazdag ételeket fogyasszunk, ami majd hozzásegít az áhított testsúly eléréséhez. Ha számokkal akarjuk kifejezni a bevitt tápanyagok arányát, körülbelül így nézne ki a képlet: 10% szénhidrát+70% zsírok+20% fehérje. Ha semmi másra nem gondolunk, csak az olya sokszor emlegetett táplálék piramisra, beláthatjuk, ez elég durva módon megborítja a természetes folyamatokat.

Az eljárás nem új keletű, már az 1920-as években is alkalmazták, igaz nem mint zsírégető diétaként, hanem mint az epilepsziás rohamok egyik megelőző eszköze volt jelen az orvosi kézikönyvekben.

A ketogén diéta alapjai – szabad/nem szabad

A hús- és halételek, oliva olajjal készített ételek, avokádó, tojás és keményítőt nem tartalmazó zöldségfélék szerepelnek a mérleg pozitív oldalán, ezeket szabad enni. Ezzel szemben tilos minden szénhidrát és cukor!

Ketogén diéta - jópatikus

Így működik (?) a ketogén diéta

A szénhidrátbevitel jelentős csökkentésével, szervezetünk nem kapja meg a szükséges energiaforrásokat, ergo más elégethető és hasznosítható alapanyagok után kell néznie. A ketogén –elmélet szerint, ez az elégethető tápanyag a zsír lesz. Véleményünk szerint – amivel bizonyára nem vagyunk egyedül – a nem elégséges szénhidrátbevitel esetén, szervezetünk hamarabb kezdi meg az izomszövetek bontását, mint a zsírszövetekét, így ez az elmélet már itt komoly kérdéseket vet fel. Hogy csökkeni fog a ketogén diétázó testsúlya? Valószínű. Veszíteni fog zsírszöveteiből? Ez sem lehetetlen. Leépülnek az izomszövetei? Ez egészen biztos. A problémát (véleményünk szerint) nem a mit szabad és mit nem elv, vagy a szénhidrát jelentős csökkentése okozhatja, hanem a bevihető tápanyagtípusok egymáshoz viszonyított aránya. A ketogén diétát támogatók is elismerik, hogy hosszú távon nem tarthatók a fogyókúra feltételei, garantált izomvesztés nélkül. Mint ahogyan az is előre borítékolható, hogy a diéta befejezése után, szervezetünk éppolyan nehezen fog visszaállni az eredeti kerékvágásba, mint amilyen nehezen szokott hozzá a szénhidrátmegvonáshoz, így az is könnyen előfordulhat, hogy az optimálisnak vélt súlyunk csak ideig-óráig marad meg, és hamarosan több plusz kilóval „büszkélkedhetünk”, mint a fogyókúra megkezdése előtt.

Összefoglalva, a ketogén diéta – habár elsőre gyors fogyást ígér– hosszú távon nem garantálja kitűzött céljaink elérését. A leadott kilók zsírszövetekből és izomszövetekből együttesen adódnak össze. A fogyókúra alatt – annak hosszától és szervezetünk kiindulási állapotától függően – akár komoly hiánybetegségek is kialakulhatnak, a diéta befejeztével pedig jojó effektus léphet fel, így súlyunk akár több is lehet, mint a kúra megkezdése előtt.

*A cikkben leírtak kizárólag a szerző(k) véleményét tükrözik, és nem tekinthetők orvosi javaslatnak! Bármilyen diéta program lefolytatásába csak saját felelősségére, szükség esetén előzetes orvosi konzultációt követően kezdjen bele!

 

És ezeket olvasta már?

KOCKAHAS ÉS MÍNUSZ 10 KG 2 HÉT ALATT!

SZEX KÖZBEN IS ÉG A ZSÍR! – EZ AZTÁN…

„HA NEM ISZTOK, CSAK ESZTEK, KÖVÉREK LESZTEK!”

Iratkozzon fel hírlevelünkre, és olvassa elsőként bejegyzéseinket! 

- jópatikus -

Tartalomhoz tartozó címkék: hír

Keresés